Ponnistallgjengen

Som medlem av ponnistallgjengen i Tromsø Ryttersportsklubb er du med på det daglige stellet av rideskolens ponnier. Ordningen skal gi barn og ungdom mulighet til å lære mer om hestehold, og mulighet til å tilbringe mer tid med ponniene, enn det gis anledning til gjennom klubbens ordinære kurstilbud. Ponnistallgjengen får gjennom denne ordningen, anledning til mer samvær med rideskolens ponnier, samt kontinuerlig oppfølging og rabattert undervisning fra rideskolesjef eller instruktør. Dersom man ønsker å bli med i ordningen, må en foresatt ta kontakt med klubbens administrasjon.

Ponnistallgjengen følges opp av en ansatt. Når man begynner i ponnistallgjengen vil man få en avtale som beskriver hvilke oppgaver og hvilket ansvar man har.  I hovedsak er dette:

• Ponnistallgjengen skal være i stallen fra 16.00-20.00 på avtalt ukedag, og hver fjerde helg fra 09.00 og ved foring og innslipp. Ved utslipp/innslipp og ridning skal foresatte være til stede. Ponnistallgjengen er i stallen og løser stalloppgaver og det assistent og instruktør trenger hjelp til på ukedager.
  • I helgene har ponnistallgjengen ansvar for alt stell knyttet til ponniene.
  • Som ponnistallgjenger gis det anledning til å disponere skoleponnien en dag i helgen til tur, og en dag til ponnistallgjengtime med instruktør. Det er også mulighet for å delta på stevner, knøttedager, kurs, mm (hesteleie, betingelser og priser finnes i avtalen som inngås).
  • Ponnistallgjenger har tre ukers oppsigelsesfrist. Nærmere detaljer om gjeldende betingelser finnes i egen avtale.